Распорядок дня на английском языке или коротко о ежедневных заботах. Как составить рассказ «Мой распорядок дня» на английском языке

I am a student of the Technical University. As well as for all students every my day passes almost identically.
As a rule, I get up at half past 5. I put on my dressing-gown, go into bathroom and turn on the bath taps. Good health is better than wealth, so I do my morning exercises. I get breakfast at seven-thirty and listen to the news over the radio. I like to begin the day well, so my breakfast is always a good one. For breakfast I usually have hard-boiled eggs or an omelet, bread and butter, tea or coffee. Then, I say "Good-bye" to my relatives and go to university. I live far from my school, so it doesn"t take me long to get there.
The lectures start at 9. Each lecture lasts for one hour and twenty minutes. The lectures are over at two o"clock. I come back home, have dinner, wash up and go shopping. I buy foodstuffs for the family. Coming back I begin to clean the house and get the vegetables ready for supper. We have supper at seven.
I do my homework for the next day. It usually takes me several hours to prepare well for the lectures and practice.
In the evening, I always try to spend at least an hour with my friends. As a rule my parents and I sit and talk, watch a film on TV, read newspapers and magazines. Sometimes, we go to the cinema. I go to bed at about eleven o"clock, but my parents like to sit up late and watch TV.

Лекция, реферат. The student"s Daily Routine topic | топик - понятие и виды. Классификация, сущность и особенности.



Распорядок дня на английском языке — одна из самых популярных тем для эссе и сочинений не только в школе, но и практически на любых курсах по изучению языка. Разговоры о распорядке рабочего дня, о выходных, каникулах и отпусках пополняют словарный запас и знание устойчивых конструкций у изучающего английский язык.

Как рассказывать о распорядке дня

Для того, чтобы рассказать о распорядке любого своего дня, можно придерживаться специального плана. Любое сочинение про выходной, будний или праздничный день должно содержать несколько обязательных пунктов. Мы подготовили для вас список из 3 таких пунктов.

  1. Вступление длиной 1-2 предложения;
  2. Основная часть (информация о расписании дня);
  3. Заключение.

Все повествование о распорядке дня ведется во времени Present Simple.

Полезные фразы для первой части с переводом

Для того, чтобы начать рассказ о распорядке дня и своем расписании можно использовать заранее подготовленные фразы. Мы подобрали для вас 5 полезных английских фраз для вступления с переводом.

Полезные фразы для основной части с переводом

Вся суть рассказа о распорядке дня содержится в содержании его основной части. Мы подготовили для вас список из 10 полезных фраз,которые можно использовать для основной части с переводом.

Бесплатный урок на тему:

Неправильные глаголы английского языка: таблица, правила и примеры

Обсудите эту тему с личным преподавателем на бесплатном онлайн уроке в школе Skyeng

Оставьте контактные данные и мы свяжемся с вами для записи на урок

Фраза на английском Перевод на русский
My day begins with a workout. Мой день начинается с зарядки.
I wake up at 6am every morning. Я каждое утро просыпаюсь в 6 часов.
I get up and get dressed. Я просыпаюсь и одеваюсь.
For breakfast, I usually have an omelette, tea or coffee. На завтрак я обычно ем омлет, чай или кофе.
I leave home at a half past nine. Я выхожу из дома в половине десятого.
I get to office at a half past nine. Я приезжаю в офис в половине десятого.
My work start at ten. Моя работа начинается в десять.
Usually, my work is over at six o’clock. Обычно моя работа заканчивается в шесть часов.
I come back home, have dinner and play video games. Я возвращаюсь домой, ужинаю и играю в видеоигры.
I read books in the evening. Вечером я читаю книги.

Полезные фразы для заключения с переводом

Любой рассказ нужно уметь грамотно закончить. Для того, чтобы закончить рассказ о режиме дня придумано немало полезных фраз. Мы подготовили для вас список из 5 фраз для заключения с переводом.

Пример рассказа о себе на английском с переводом

Любую новую тему, во время изучения иностранного языка удобнее всего запоминать при помощи примеров. Мы подготовили для вас небольшой текст-пример о режиме дня с переводом на русский язык.

My Daily Routine

My name is Dorothy. I’m nine years old. I wake up at 8 o’clock every day except weekend. I get up and get dressed. I wash my face and clean my teeth. Then I have a nutritious breakfast. In the mornings I like to eat scrambled eggs, cheese sandwiches, and tea. My school lessons begin at 9:30. I have to get to school six stops by tram and not to be late I leave home at 8:45. At 3 o’clock the lessons are over. Then I have dinner. After it, I like to play video games. I go in for сapoeira three times a week. My training begins at 4 o’clock and lasts for 2 hours. Then I do my homework. My mom and dad go home after their work at half past six and we have supper at about seven o’clock. I go for a walk with my little dog in the evening. We go to the park. I go to bed at 11 o’clock.

Мой распорядок дня

Меня зовут Дороти. Мне девять лет. Я просыпаюсь в 8 утра каждый день, кроме выходных. Я встаю и одеваюсь. Я умываюсь и чищу зубы. Затем я ем питательный завтрак. По утрам я люблю есть яичницу, бутерброды с сыром и чай. Мои уроки начинаются в 9:30. До школы мне ехать шесть остановок на трамвае и чтобы не опоздать я выхожу из дома в 8:45. В 3 часа дня уроки кончаются. Я обедаю. После обеда я играю в видео игры. Три раза в неделю я хожу на капоэйру. Мои тренировки начинаются в 4 часа и длятся 2 часа. Потом я делаю домашнее задание. Мои мама и папа приходят домой с работы в половине седьмого и в семь часов мы ужинаем. Вечером я гуляю с моей маленькой собачкой. Мы ходим в парк. Я ложусь спать в 11.

Видео о распорядке дня на английском:

]
[ ]

As a rule, I get up at half past six. I put on my dressing-gown, go into bathroom and turn on the bath taps. Good health is better than wealth, so I do my morning exercises. I get breakfast at seven-thirty and listen to the news over the radio.

I like to begin the day well, so my breakfast is always a good one. For breakfast I usually have hard-boiled eggs or an omelette, bread and butter, tea or coffee; I read my newspaper with my last cup of coffee before I leave home.

Then, I say "Good-bye" to my mother, take my school-bag and go to school. I don"t live far from my school, so it doesn"t take me long to get there. The lessons start at half past eight. Each lesson lasts for 45 minutes. The classes are over at two o"clock.

I come back home, have dinner, wash up and go shopping. I buy foodstuffs for the family. Coming back I begin to clean the house and get the vegetables ready for supper. We have supper at seven. I do my homework for the next day. It usually takes me several hours to prepare well for the lessons.

In the evening, I always try to spend at least an hour at the piano. As a rule my parents and I sit and talk, watch a film on TV, read newspapers and magazines. Sometimes, we go to the cinema or to the theatre. Once or twice a month, I visit exhibitions in my home town.

I go to bed at about eleven o"clock, but my parents like to sit up late and write letters or read.

Перевод текста: My Daily Routine - Мой распорядок дня

Как правило, я встаю в половине седьмого. Надеваю халат и иду в ванную комнату, и включаю краны. Здоровье — дороже денег, и поэтому я делаю утреннюю гимнастику. В половине восьмого я завтракаю и слушаю новости по радио.

Мне нравится хорошо начинать день, поэтому у меня всегда хороший завтрак. На завтрак я обычно ем яйца, сваренные вкрутую, или омлет, хлеб с маслом, пью чай или кофе. Перед тем как выйти из дома, я читаю газету, выпиваю последнюю чашку кофе.

Затем я прощаюсь с мамой, беру портфель и иду в школу. Я живу недалеко от школы и быстро добираюсь туда. Занятия начинаются в половине девятого. Каждый урок длится 45 минут. В два часа дня занятия заканчиваются.

Я прихожу домой, обедаю, мою посуду и иду в магазин, где покупаю продукты для семьи. Придя домой, я начинаю убирать и готовить овощи на ужин. Ужинаем мы в семь часов. Я делаю домашнее задание на следующий день. Обычно у меня уходит несколько часов на то, чтобы хорошо подготовиться к урокам.

Вечером я всегда стараюсь провести по крайней мере один час за пианино. Мои родители и я сидим и разговариваем, смотрим фильмы по телевизору, читаем газеты и журналы. Иногда мы ходим в кино или в театр. Один или два раза в месяц я посещаю выставки в моем родном городе.

Я ложусь спать почти в одиннадцать часов. Но мои родители любят сидеть допоздна: писать письма или читать.

Использованная литература:
1. 100 тем английского устного (Каверина В., Бойко В., Жидких Н.) 2002
2. Английский язык для школьников и поступающих в ВУЗы. Устный экзамен. Топики. Тексты для чтения. Экзаменационные вопросы. (Цветкова И. В., Клепальченко И.А., Мыльцева Н.А.)
3. English, 120 Topics. Английский язык, 120 разговорных тем. (Сергеев С.П.)

«My daily routine»- топик с переводом на русский, который больше всего подойдет для студентов и взрослых людей, но также его могут использовать школьники старших классов при подготовке к экзаменам.

Some people call their life a ground-hug day; others think it is what stability is supposed to be. Anyway, it is all about our daily routine. It is difficult to define it as a good or a bad thing, as it is a part of our life and we should just accept it.

As all other people I have a daily routine. It may differ from other people’s routine but it is still a routine. My daily routine consists of waking up at a certain time, having breakfast, walking to the university and many other everyday “rites”. Even the fact that I always listen to music on my way to and from the university can be called a routine.

However, my routine is not always the same. It may change depending on the period of the year and the place where I stay in. Nevertheless, daily routine always plays its usual role rarely giving place to something new and unusal.

Frankly speaking, I do love my daily routine. I feel more confident and balanced. It goes without saying, I do not do exactly the same things every single day and at the same time. However, I have some responsibilites, chores and hobbies I usually do and they fill my life with harmony.

Moreover, the shifts from stable and unstable periods make us value life in all of its aspects. That’s why I believe we should not complain about the things we have to do every day, such as work. It is better to enjoy everything in our life.

Перевод:

Некоторые люди называют свою жизнь днем сурка, другие думают, что это определяет стабильность. Как бы то ни было, все они говорят о повседневной жизни. Сложно определить, хороша она или плоха, так как она является частью нашей жизни и нам следует просто принять ее.

Как и у всех остальных людей, у меня есть повседневные дела. Они могут отличаться от тех, что имеют другие люди, но они все равно составляют быт. У меня он состоит из подъема в определенное время, завтрака, пешей прогулки до университета и многих других ежедневных “ритуалов”. Даже тот факт, что я всегда слушаю музыку по пути в университет и когда возвращаюсь домой можно назвать рутиной.

Однако мой быт не всегда одинаковый. Он может меняться, в зависимости от времени года и места, в котором я нахожусь. Тем не менее, повседневные дела всегда играют свою обычную роль, лишь изредка уступая место чему-то новому и необычному.

Честно говоря, мне нравится моя повседневная жизнь. Я чувствую себя более уверенно и гармонично. Само собой разумеется, я не делаю одни и те же вещи каждый день в одно и то же время. Однако у меня есть обязанности, домашние дела и хобби, которыми я обычно занимаюсь, и они наполняют мою жизнь гармонией.

Более того, смена стабильных и нестабильных периодов заставляет нас ценить жизнь во всех ее проявлениях. Поэтому я считаю, что нам не следует жаловаться на то, что нам приходится делать ежедневно, например, работать. Куда лучше наслаждаться всем в жизни.

Фразы:

Ground-hug day – день сурка

Daily routine – повседневная жизнь, быт

To define – определить, дать определение

To accept – принимать, соглашаться

To give place to – уступать место чему-то

Balanced – гармонично

Shift – смена, переход

To complain about – жаловаться на что-то

Готовишься к ОГЭ или ЕГЭ?

  • Тренажер ОГЭ и
  • тренажер ЕГЭ

будут тебе в помощь! Удачи!

Разработка урока

с использованием ИКТ и аудиоматериалов

« DAILY ROUTINE »

Учителя английского языка ДОШ №88 - Несмашной Н.А.

Topic : Daily Routine

Timing : 4 5 minutes

Audience : 4 th form

Objectives : By the end of the lesson, pupils will be able to:

    use the words on the topic in writing and speech;

    recognize this words in listening;

    talk about their daily routines;

    use the Present Indefinite Tense;

    improve their speaking, listening, reading and writing skills

Materials and aids : notebooks, CD with audio records, laptop, multimedia projector, presentation, handout with the text to be read (HO1), test worksheet (HO2)

Procedure

I. Meeting and greeting

Good morning, boys and girls! Take your seats. Who is on duty today? Stand up, please. What is your name? What date is it today? What day is it today? Who is absent today? Thank you very much. Sit down, please.

(Slide 1) Today we are going to improve our skills and knowledge on the topic “Daily Routine” and Present Indefinite Tense.

I I. Warming-up

First let’s warm-up with suggested word puzzle. Write down the date, listen to the record, and try to find 10 word-combinations on the screen. (Slide 2, first record).

Keys: get dressed, dry hair, eat breakfast, wake up early, go to school, get home quickly, wash face, take a bath, study at school.

Now let’s play a “Snowball game” with this word-combinations.

P1: to take a bath

P2: to take a bath, to dry hair

P3: to take a bath, to dry hair, to eat breakfast…

I I I. Main part

    Pre-reading task

Answer my questions, please. When do you wake up in the morning? What do you usually do in the morning? How many lessons do you have at school? Describe your afternoon. Describe your evening.

    Reading

Thank you for good answers. Now you are ready to read and translate the text. We will play the game “Translators”. One pupil will read the sentence and name the translator. Then translator will name the next reader.

Ann’s Daily Routine

As a rule, I wake up at half past six. I go to bathroom, wash my face, brush my teeth and get dressed. Good health is better than wealth, so I do my morning exercises. I get breakfast at seven-thirty and listen to the news over the radio.

I like to begin the day well, so my breakfast is always a good one. For breakfast, I usually have boiled eggs or an omelette , bread and butter, tea.

Then, I say "Good-bye" to my mother, take my school bag and go to school. I do not live far from my school, so I get there quickly. The lessons start at half past eight. Each lesson lasts for 45 minutes. I like to study at school. The classes are over at two o"clock.

I come back home, have dinner, wash up and go shopping. I buy foodstuffs for the family. Coming back, I begin to clean the house and get the vegetables ready for supper. We have supper at seven. I do my homework for the next day. It usually takes me several hours to prepare well for the lessons. In the evening, I always try to spend at least an hour at the piano. As a rule, my parents and I sit and talk, watch a film on TV, read newspapers and magazines. Sometimes, we go to the cinema or to the theatre. Once or twice a month, I visit exhibitions in my hometown.

In the evening I take a bath, dry hair and go to bed at about eleven o"clock, but my parents like to sit up late and write letters or read.

    Post-reading task

Children now you have to answer the questions to the text in written form. Open your copybooks please (Slide 3). Now in pares ask and answer this questions.

    Work in small groups

In groups of three compose short conversations about your daily routines in Present Indefinite Tense and using the words: always, usually, sometimes, seldom, rarely, never and tell them to your classmates (Slide 4).

    Audio test. You are very well done. In addition, the last task for you is to cope with the test (HO, second record). You will listen to the audio record and connect the pictures with the numbers on your sheets of paper.

Exchange your works and check them up. The key is: 1. go to school, 2. brush teeth, 3. dry hair, 4. take a bath, 5. wake up, 6. eat breakfast, 7. study, 8. get dressed, 9. wash face, 10. come home.

IV . Summarizing

    Game “Microphone” . Children, pass toy-microphone to each other answering the following questions: What did you learn? What did we train? What did we improve? What did you like?

    Evaluation of students .

Thank you for the lesson! You have some marks. They are …


HO

Список использованных источников :

1.Науменко Т. М. Шляхи активізації мовленнєвої діяльності на уроках англійської мови // Англійська мова та література. - 2007,- № 4.

2.Панченко Н. Вчимося спілкуватись // Англійська мова та література. - 2007.- № 28.

    Радченко Н. В. Розвиток мовної особистості шляхом використання ігрових форм роботи // Англійська мова та література. - 2007. - №9.

    Интернет сайт « www .123 listening . com » , аудиоматериалы для учителей английского языка.